• 1.png
  • 2.png
  • 3.png
  • 4.png
  • 5.png
  • 6.png
  • 7.png
  • 8.png
  • 9.png
  • 10.png
  • 11.png
  • 12.png

Zakończenie zadania pn: „Demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na obszarach wystąpienia klęski żywiołowej”.

Zadanie dotyczyło demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie gminy Bobowo. Dofinansowanie dotyczyło usuwania odpadów zawierających azbest z obiektów uszkodzonych podczas tegorocznej nawałnicy, która miała miejsce w nocy z dnia 11 na 12 sierpnia 2017 r.

Koszt kwalifikowany zadania wyniósł  8184,18 zł. Zawierał koszt demontażu, zbieranie, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest i dotyczył obiektów, których właściciele zgłosili chęć skorzystania z dofinansowania.

Dotacja na realizację zadania wyniosła 8184,18 zł co stanowiło 100% dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z udziałem środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W ramach zadania  zdjęto i odebrano łącznie 10,907 ton odpadów azbestowych z terenu 4 nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Bobowo.

Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (http://wfos.gdansk.pl/) jest wynikiem realizacji Programu Priorytetowego NFOŚiGW „SYSTEM” – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez partnerów zewnętrznych Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, ze środków udostępnionych w ramach tego Programu na zadania w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest na obszarach dotkniętych po dniu 10 sierpnia 2017r. klęską żywiołową lub zdarzeniami noszącymi znamiona klęski żywiołowej.

Warunki dofinansowania:

  1. zadanie objęte wnioskiem o dofinansowanie dotyczyło nieruchomości, na których wystąpiły straty w wyniku nawałnicy, która miała miejsce w nocy z dnia 11 na 12 sierpnia 2017r. na terenie jednostki samorządu terytorialnego.
  2. koszty kwalifikowane zadania obejmują kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej wynoszącego :
    1. nie więcej niż 800 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się łącznie takie elementy jak: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie lub zabezpieczenie odpadu oraz zbieranie, transport i unieszkodliwianie odpadu.

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bobowo – edycja 2017”

Łączny koszt realizacji zadania wyniósł 15 111,63 zł.

Na powyższe zadanie Gmina Bobowo pozyskała dotację w wysokości 9867,00 zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Wkład własny oraz podatek VAT od wartości całego zadania w łącznej wysokości 3929,03 ponieśli właściciele nieruchomości.

Gmina Bobowo do zadania dofinansowała 1315,60 zł.

Masa odpadów zdemontowanych, przetransportowanych i zutylizowanych wyrobów zawierających azbest  to 28,925 Mg (ton), co stanowi około 2170 m2 powierzchni pokrycia dachowego z terenu Gminy Bobowo.

W celu realizacji zadania Gmina Bobowo podpisała umowę z Wykonawcą firmą Z.G.K GRONEKO Sp. z.o.o. wybraną w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.

Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (http://wfos.gdansk.pl/) jest wynikiem realizacji Programu Priorytetowego NFOŚiGW „SYSTEM” – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW. Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.

Gmina Bobowo w ramach działań informacyjno – edukacyjnych przeprowadziła akcję informacyjną dla mieszkańców Gminy  podczas zebrań wiejskich w 6 sołectwach o szkodliwości azbestu. Na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz na tablicach informacyjnych w sołectwach umieszczono informacje o naborze wniosków dla mieszkańców.

Zawiadomienie

Wójt Gminy Bobowo zawiadamia o spotkaniu dot. projektu budowlanego drogi gminnej stanowiącej działki nr 121/4, 242 w m. Grabowo wraz z odwodnieniem i włączeniem do drogi powiatowej nr 2709G. Spotkanie odbędzie się dnia 12.12.2017 r. w świetlicy wiejskiejw Grabowie o godz. 18.00. Na spotkaniu będzie można zapoznać się z projektem, zgłosić swoje uwagi i uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące projektu.

 

Wójt Gminy

Sylwester Patrzykąt

Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Lubaniu

zaprasza na konferencję

GOSPODARZ Z ENERGIĄ

która odbędzie się

23 listopada 2017 roku o godz. 10.00

Sala konferencyjna PODR w Lubaniu,

ul. Tadeusza Maderskiego 3

Więcej informacji oraz program konferencji znajduje się TUTAJ.